Nanfang zhoumo

Från Wikipedia
Hoppa till: navigering, sök

Nanfang zhoumo (南方周末, pinyin: Nánfāng zhōumò) är en kinesisk tidning. Tidningen är baserad i Guangzhou. Tidningen är kontroversiell, och har flera gånger uppmärksammat skandaler som myndigheterna velat tysta ned.[1] På grund av tidningens liberala hållning och konflikter med myndigheterna har den ofta fått byta personal och redaktörer.[1][2]

Källor[redigera | redigera wikitext]

  1. ^ [a b] "Southern Weekly", Danwei skriven 2008-10-08, läst 2010-08-05
  2. ^ Under Pressure, Chinese Newspaper Pulls Exposé on a Charity, Elisabeth Rosenthal, New York Times, skriven 2004-03-24, läst 2010-08-05