The Jerusalem Post

Från Wikipedia
Hoppa till: navigering, sök

The Jerusalem Post är en israelisk engelskspråkig dagstidning som har sitt högkvarter i Jerusalem. Tidningen grundades 1932 av Gershon Agron. Ursprungligen var tidningen vänsterorienterad. 1989 köpte det Tel Aviv-baserade företaget Hollinger Group tidningen, och numera betraktas den som högerorienterad.[1]

Externa länkar[redigera | redigera wikitext]

Referenser[redigera | redigera wikitext]

  1. ^ BBC (8 Maj 2006). ”The press in Israel”. BBC. http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4969714.stm.