The Jerusalem Post

Från Wikipedia
Version från den 10 mars 2013 kl. 13.52 av Addbot (Diskussion | Bidrag) (Bot överför 27 interwikilänk(ar), som nu återfinns på sidan d:q35438Wikidata)
Hoppa till navigering Hoppa till sök

The Jerusalem Post är en israelisk engelskspråkig dagstidning som har sitt högkvarter i Jerusalem. Tidningen grundades 1932 av Gershon Agron. Ursprungligen var tidningen vänsterorienterad. 1989 köpte det Tel Aviv-baserade företaget Hollinger Group tidningen, och numera betraktas den som högerorienterad.[1]

Externa länkar

Referenser

  1. ^ BBC (8 Maj 2006). ”The press in Israel”. BBC. http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4969714.stm.