TET

Från Wikipedia
Hoppa till navigering Hoppa till sök
TET
Lanserad24 januari 1992[1]
Ägare1+1 Media[2] (ingår i Privat-gruppen)
LandUkraina
Systerkanaler1+1, 2+2, 1+1 International, PlusPlus, Ukraine Today
WebbplatsOfficiell webbplats

TET är en tv-station i Ukraina. Kanalen är del av mediegruppen 1+1 Media vilken ägs av oligarken Ihor Kolomojskyj, en av Ukrainas rikaste personer och en av finansiärerna för Azovbataljonen.[3]

Se även[redigera | redigera wikitext]

Källhänvisningar[redigera | redigera wikitext]

  1. ^ Телеканал ТЕТ (på ukrainska), 1+1 Media, läs online
  2. ^ "1+1 media". Linkedin.com. Läst 29 augusti 2014. (engelska)
  3. ^ Azov fighters are Ukraine's greatest weapon and may be its greatest threat - The Guardian (engelska)

Externa länkar[redigera | redigera wikitext]