The Herald (Zimbabwe)

Från Wikipedia
Hoppa till: navigering, sök

The Herald är en statsägd dagstidning i Zimbabwe. Huvudkontoret ligger i huvudstaden Harare. Tidningen köptes efter självständigheten 1981 av staten från dåvarande ägaren Argus Group. Innan dess hade den namnet The Rhodesia Herald. Tidningen har anklagats för att ensidigt rapportera positivt om president Robert Mugabe och Zanu-PF samt att demonisera oppositionspartiet Movement for Democratic Change (MDC).[1]

Referenser[redigera | redigera wikitext]

  1. ^ Till exempel: ”Tsvangirai confirms US, UK’s regime change agenda”, The Herald, June 28, 2008, via medieaggreggatorn All Africa. Originallänk: [1] (död länk)

Externa länkar[redigera | redigera wikitext]

http://www.herald.co.zw/